
Είναι κριτής σε επιστημονικά περιοδικά, ελληνικά και διεθνή συνέδρια, μέλος ερευνητικών ομάδων και επιστημονική υπεύθυνη πολυάριθμων ελληνικών και διεθνών ερευνητικών προγραμμάτων. Είχε για το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου την επιστημονική ευθύνη του έργου Ταχύρρυθμη επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (Τ4Ε) και του παραγόμενου επιμορφωτικού υλικού για τους 13.000 φιλολόγους.
Συμμετείχε ως μέλος της ομάδας Εκπονητών του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας Λυκείου (2022), Επιμορφώτρια Α΄ (ΙΕΠ), Eπόπτρια εκπαιδευτικού υλικού της Εισαγωγικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών (ΙΕΠ, ενότητα Α3), Ειδικός επιστήμονας του ΥΠΑΙΘ, Ειδική επιστήμονας και Επιμορφώτρια του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ, ενώ το 2021 προσκλήθηκε ως “Υψηλή Εμπειρογνώμονας” του γαλλικού υπουργείου Παιδείας στο πεδίο Πόροι και εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τα μαθήματα αρχαία ελληνικών.
Διετέλεσε Πρόεδρος της Περιφερειακής Επιτροπής Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων Πελοποννήσου.
Δημοσιεύσεις (ενδεικτική επιλογή)
ΒΙΒΛΙΑ
Ξέστερνου, Μ. (2023). CROWDSOURCING και Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες. Διδακτικές εφαρμογές. Αθήνα: Γρηγόρη. ISBN 9789606124747
Ξέστερνου, Μ. & Ηλιοπούλου, Μ. (2007), Το Τρενάκι των Ρημάτων, Eκπαιδευτικό λογισμικό για τη διδασκαλία των ρημάτων της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Βιβλίο καθηγητή, Βιβλίο μαθητή, ψηφιακή έκδοση, Αθήνα: Καστανιώτη. ISBN-13: 978-960-03-4464-6
Xesternou, Μ. (2003), Les auteurs et les manuels scolaires grecs publiés en France entre 1789 et 1825. Lille: Septentrion –ANRT, in-8, 968. ISBN 228403876X
ΚΕΦΑΛΑΙΑ
Bekiari, E., Xesternou, M. (2023). Teaching Humanities Through Digital Tools in Secondary Education. In: Bratitsis, T. (eds) Research on E-Learning and ICT in Education. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-34291-2_10https://doi.org/10.1007/978-3-031-34291-2_10
Ξέστερνου Μ. (2023). «Πτυχές εφαρμογής των νέων τεχνολογιών στη φιλολογική έρευνα και διδασκαλία: ο μαθητής ερευνητής» στο Πλατυπόδης Λ., Παπαδοπούλου Β., Μονιάς Ν. (επιστημονική επιμέλεια), Το ελληνικό σχολείο του 21ου αιώνα: παιδαγωγικές, εκπαιδευτικές, επιστημονικές προκλήσεις, επιλογές και ρεαλιστικές στοχεύσεις (Ηρόδοτος, Αθήνα, 2023, ISBN 978-960-485-419-6)
Xesternou M. (2011), Digital Humanities and Human Perspectives: The Verb Train - A Case of Teaching Ancient Greek Verbs at Secondary School Level in Boufoy-Bastick B. (editor), The International Handbook of Cultures of Teacher Education: Comparative International Issues in Curriculum and Pedagogy, (με τυφλό διπλό σύστημα κρίσης), 325-349, Paris: Analytrics. ISBN-13: 979-1090365018
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ
Ξέστερνου Μ. (2021), Φιλόλογοι στις επάλξεις των διαδικτυακών μαθημάτων: Πρώτες διαπιστώσεις και προτάσεις για ένα πληθοποριστικό μοντέλο Εκπαιδευτικής Διαχείρισης των ψηφιακών εργαλείων, Πρακτικά 1ου Διεθνούς Διαδικτυακού Εκπαιδευτικού Συνεδρίου:« Από τον 20ο στον 21ο αιώνα μέσα σε 15 ημέρες: Η απότομη μετάβαση της εκπαιδευτικής μας πραγματικότητας σε ψηφιακά περιβάλλοντα. Στάσεις- Αντιλήψεις- Σενάρια – Προοπτικές- Προτάσεις», Παν. Αιγαίου, 3-5 Ιουλίου 2020, Ηλεκτρονική έκδοση: Ελληνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, 62-69. 121-714-563-441-830 DOI: 10.12681/online-edu.3211 Part of ISSN: 2732-8163
Xesternou M. & Iliopoulou M. & Pagoni I. (2011), A small town’s street as an educational project. A case study: Asynchronus interdisciplinary education between a Greek university and two secondary schools. 3d International Conference on Computer supported education, CSEDU Proceedings, Netherlands, 6-9 May 2011, 291-296.
Xesternou M. (2010), Teaching ancient Greek verbs via interactive multimedia: the verb train. 2nd Paris International Conference on Education, Economy and Society Proceedings, 21-24 July 2010, 308-315. 2nd Paris International Conference on Education, Economy and Society –Paris, France, 21-24 July 2010.