Διοικητικές υπηρεσίες
Η Γραμματεία του Τμήματος Φιλολογίας βρίσκεται στο κτήριο Διοίκησης κοντά στα διδακτήρια και είναι άμεσα προσβάσιμη στους φοιτητές και τα μέλη ΔΕΠ. Τη γραμματειακή υποστήριξη και οργάνωση του Τμήματος έχουν αναλάβει δύο Γραμματείς.
Βιβλιοθήκη
Η Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (ΒΙ.ΚΕ.Π.) του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (ΠΠ), Παράρτημα Καλαμάτας στεγάζεται σε δύο αίθουσες, στην αίθουσα Γεωργίας Ξανθάκη-Καραμάνου, (Δυτική Πτέρυγα) και στην αίθουσα Κωνσταντίνου Ν. Σάθα (Ανατολική Πτέρυγα), στο κτηριακό συγκρότημα του Παλαιού Στρατοπέδου στο Ανατολικό Κέντρο της Καλαμάτας, όπου στεγάζονται και τα διδακτήρια της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών. Έχει συνολικό εμβαδόν 360 τ.μ. και διαθέτει αναγνωστήρια που είναι εξοπλισμένα με 15 ηλεκτρονικούς υπολογιστές για την πρόσβαση στον ηλεκτρονικό κατάλογο Online Public Access Catalog (O.P.A.C.) της Βιβλιοθήκης: http://opac.library.uop.gr/
Η Βιβλιοθήκη διαθέτει συνολικά στη συλλογή της 36.689 βιβλία, 6.789 ανάτυπα, 1.341 τίτλους περιοδικών (12.082 τεύχη), 1.739 πτυχιακές εργασίες, 851 μεταπτυχιακές-διπλωματικές εργασίες, και 175 διδακτορικές διατριβές. Σε ετήσια βάση δανείζει στην ακαδημαϊκή κοινότητα περισσότερα από 12.500 βιβλία ο αριθμός των οποίων αυξάνεται σταδιακά από έτος σε έτος. Η θεματική ευρετηρίαση, ταξινόμηση και ταξιθέτηση του υλικού της Βιβλιοθήκης γίνεται με βάση την ταξινόμηση της Βιβλιοθήκης του Κογκρέσου (Library of Congress).
Σκοπός της ΒΙ.ΚΕ.Π. είναι η υποστήριξη των εκπαιδευτικών και ερευνητικών αναγκών της ακαδημαϊκής κοινότητας καθώς και η συμβολή της στην πνευματική και πολιτιστική ανάπτυξη του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου.
Η ΒΙ.ΚΕ.Π. λειτουργεί ως δανειστική για όλο το υλικό της εκτός από: α) τα περιοδικά - εφημερίδες, β) τα πληροφοριακά βιβλία (λεξικά, εγκυκλοπαίδειες, οδηγοί), γ) τους χάρτες, δ) τα πολύ παλιά και σπάνια βιβλία, ε) τα χειρόγραφα και αρχειακό υλικό, στ) τις φωτογραφίες, και ζ) τα Microfiches.
Χρήση της ΒΙ.ΚΕ.Π. μπορούν να κάνουν όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας με δυνατότητα δανεισμού (βλέπε επόμενη παράγραφο). Το ευρύτερο κοινό (εξωτερικοί χρήστες) έχει υπό όρους δυνατότητα χρήσης του υλικού της Βιβλιοθήκης. Δικαίωμα δανεισμού στο υλικό της ΒΙ.ΚΕ.Π. έχουν: α) τα μέλη ΔΕΠ, καθώς και οι λοιπές κατηγορίες διδακτικού προσωπικού, επίτιμοι διδάκτορες και ομότιμοι καθηγητές του ΠΠ έως 5 τεκμήρια συγχρόνως για 15 μέρες, με δυνατότητα δύο ανανεώσεων δανεισμού για ισάριθμες ημέρες, β) οι μεταπτυχιακοί φοιτητές και οι υποψήφιοι διδάκτορες του ΠΠ, έως 5 τεκμήρια συγχρόνως για 15 ημέρες, με δυνατότητα δύο ανανεώσεων δανεισμού για ισάριθμες ημέρες, γ) οι προπτυχιακοί φοιτητές του ΠΠ και οι φοιτητές από προγράμματα ανταλλαγής έως 3 τεκμήρια συγχρόνως για 7 ημέρες με δυνατότητα δύο ανανεώσεων δανεισμού για ισάριθμες ημέρες· και τέλος, δ) το υπόλοιπο επιστημονικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό έως 5 τεκμήρια συγχρόνως για 15 ημέρες, με δυνατότητα δύο ανανεώσεων δανεισμού για ισάριθμες ημέρες.
Η ανανέωση δανεισμού μπορεί να γίνει εφόσον δεν έχει γίνει κράτηση από άλλον χρήστη στο υλικό. Για την ανανέωση πρέπει να προσκομίζεται το τεκμήριο στη Βιβλιοθήκη -από τον ίδιο το χρήστη που το δανείστηκε αρχικά- πριν ή κατά την ημέρα της επιστροφής του. Μετά τη χρήση του δικαιώματος της ανανέωσης από το χρήστη, το υλικό επιστρέφεται στη Βιβλιοθήκη. Δικαίωμα δανεισμού στο ίδιο υλικό από τον ίδιο χρήστη δίνεται μετά την παρέλευση 3 ημερών.
Για την πρόσβαση στο δικαίωμα δανεισμού απαιτείται (από όλες τις παραπάνω κατηγορίες χρηστών) η ενεργοποίηση της ήδη υπάρχουσας ακαδημαϊκής ταυτότητας για όσες από τις παραπάνω κατηγορίες την διαθέτουν ή η απόκτηση κάρτας μέλους Βιβλιοθήκης. Η ενεργοποίηση της ακαδημαϊκής ταυτότητας - έκδοση της κάρτας μέλους πραγματοποιείται από το προσωπικό της Βιβλιοθήκης μετά από τη συμπλήρωση και κατάθεση σχετικής αίτησης (διατίθεται στη Βιβλιοθήκη) από τον ενδιαφερόμενο. Η ακαδημαϊκή ταυτότητα / κάρτα μέλους χρησιμοποιείται μόνο από τον κάτοχό της και δεν μεταβιβάζεται. Σε περίπτωση απώλειας ή αλλαγής στοιχείων, οι παραπάνω κατηγορίες χρηστών οφείλουν να ενημερώσουν το προσωπικό της Βιβλιοθήκης για την επανέκδοσή της. Η Βιβλιοθήκη είναι ανοιχτής πρόσβασης, δηλαδή οι χρήστες αναζητούν οι ίδιοι το υλικό, είτε από τον ηλεκτρονικό κατάλογο μέσω των Η/Υ που είναι διαθέσιμοι, είτε κατευθείαν στα ράφια. Πιο συγκεκριμένα, για αναζήτηση από τους Η/Υ, που είναι διαθέσιμοι στο χώρο της Βιβλιοθήκης, ο χρήστης εισέρχεται στον ηλεκτρονικό κατάλογο και εντοπίζει το υλικό που επιθυμεί. Κατόπιν σημειώνει τον ταξινομικό αριθμό του τεκμηρίου και το εντοπίζει στο αντίστοιχο ράφι. Η παραπάνω διαδικασία
μπορεί να γίνει και από οποιονδήποτε άλλο Η/Ύ (π.χ. από το σπίτι μας) που έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, μέσα από την ηλεκτρονική διεύθυνση
http://opac.library.uop.gr/. Για αναζήτηση κατευθείαν στα ράφια, μπορεί ο ίδιος ο χρήστης με βάση τη θεματική που τον ενδιαφέρει, να εντοπίσει το υλικό στο αντίστοιχο ράφι. Όταν το εντοπίσει, μπορεί μόνος του να πάρει το υλικό από το ράφι για να το μελετήσει. Σε κάθε περίπτωση το προσωπικό θα βρίσκεται στη διάθεσή του για οποιαδήποτε διευκρίνηση.
Η Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (ΒΙ.ΚΕ.Π.) του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Παράρτημα Καλαμάτας) προσφέρει επιπλέον στους χρήστες τις παρακάτω δυνατότητες:
α) Διαδανεισμός (Interlibrary Loan) : Με την υπηρεσία αυτή δίνεται η δυνατότητα δανεισμού έως 3 βιβλίων από άλλες Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες, εφόσον βέβαια αυτά δεν υπάρχουν στη Βιβλιοθήκη μας. Έτσι ο χρήστης της Βιβλιοθήκης, μέσω του Ενιαίου Καταλόγου του Συνεργατικού Δικτύου Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://opac.seab.gr/*gr εντοπίζει το βιβλίο που τον ενδιαφέρει και απευθύνει το σχετικό αίτημα διαδανεισμού (συμπληρώνοντας την ειδική αίτηση που διατίθεται στη Βιβλιοθήκη). Σε τέσσερις περίπου εργάσιμες ημέρες, από την ημερομηνία κατάθεσης του αιτήματος, μπορεί να παραλάβει την παραγγελία του από τη Βιβλιοθήκη. Η διάρκεια δανεισμού καθορίζεται από τη Βιβλιοθήκη-Προμηθευτή. Το κόστος μεταφοράς επιβαρύνει το χρήστη.
β) Πρόσβαση σε ηλεκτρονικές βάσεις περιοδικών, εγκυκλοπαιδειών, λεξικών και ηλεκτρονικών βιβλίων μέσω της ιστοσελίδας της Βιβλιοθήκης προκειμένου να προσφέρει ηλεκτρονική πρόσβαση πλήρους κειμένου στα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας. Η παραπάνω ηλεκτρονική δυνατότητα προσφέρεται και εξ αποστάσεως μέσω VPN σε όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας που έχουν πρόσβαση στο
διαδίκτυο.
Στο χώρο της Βιβλιοθήκης παρέχεται η δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο σε όλες τις κινητές ηλεκτρονικές συσκευές (Laptop, tablets, smartphones, κ.λπ.) μέσω του ασυρμάτου δικτύου της EDUROAM.
Το προσωπικό της Βιβλιοθήκης έχει την ευθύνη ελέγχου και τήρησης των παραπάνω κανόνων λειτουργίας.
Το προσωπικό της Βιβλιοθήκης:
Ανατολική Πτέρυγα:
Ιωάννης Ψιλλούδης psilloud@uop.gr Τηλ.: 27210 65131
Αναστάσιος Φιλιππόπουλος filip@uop.gr
Δυτική Πτέρυγα:
Κωνσταντίνα Δεδούση kond@uop.gr Τηλ.: 27210 65158
Γεωργία Κάτσου gkat@uop.gr
Αίθουσες διδασκαλίας & αίθουσα σεμιναρίων
Το Τμήμα Φιλολογίας διαθέτει επτά (07) αίθουσες διδασκαλίας και αν παραστεί ανάγκη χρησιμοποιούνται επιπλέον τέσσερις (04) αίθουσες διδασκαλίας του Τ.Ι.Α.Δ.Π.Α. Όλες ανεξαιρέτως οι αίθουσες διδασκαλίας της Σ.Α.Ε.Π.Σ. είναι εξοπλισμένες με σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα προβολής, σύνδεση με ηλεκτρονικό υπολογιστή, πίνακες σημειώσεων, κλιματισμό ενώ όλες οι αίθουσες έχουν πρόσβαση για τα Α.Μ.Ε.Α. Με την αξιοποίηση αυτής της υλικοτεχνικής υποδομής ευνοείται και ενισχύεται η φοιτητοκεντρική μάθηση, με την υιοθέτηση ευέλικτων τρόπων διδασκαλίας και μάθησης (λόγου χάρη, διδασκαλία της σύγχρονης λογοτεχνίας με την παράλληλη διαδικτυακή πλοήγηση σε πολιτισμικό υλικό –εικαστικές τέχνες, μουσική, κ.λπ.‒ με το οποίο συνδέεται η λογοτεχνία).
Αίθουσα τεχνογνωσίας
Στην Αίθουσα Τεχνογνωσίας διδάσκεται η χρήση της τεχνολογίας στις ανθρωπιστικές επιστήμες (TLG για αρχαία ελληνικά κείμενα, TLL για λατινικά κείμενα, Perseus Digital Library, Πύλη για την Ελληνική γλώσσα, ηλεκτρονική βιβλιογραφία, ηλεκτρονικά λεξικά και άλλα λογισμικά και διαδικτυακοί τόποι που συμβάλλουν στην έρευνα και τη διδακτική των φιλολογικών μαθημάτων, συμπεριλαμβανομένης της Ειδικής Διδακτικής για παιδιά με ειδικές ανάγκες).
Στην Αίθουσα Τεχνογνωσίας υπάρχει η δυνατότητα ανάληψης Ερευνητικού Προγράμματος εφαρμογής Νέων Τεχνολογιών στη Φιλολογία. Η αίθουσα περιλαμβάνει 27 προσωπικούς υπολογιστές με συχνότητα λειτουργίας επεξεργαστή Intel-Core Ι3-320 (DualCore, 3.30GHz, 4MB, 1GBAMDRadeonHD 7470), σκληρό δίσκο χωρητικότητας 500 GB, DVD, κάρτα ήχου, οθόνη LED 19 και Λειτουργικό Windows 10 Pro (64 bit).
Αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών
Το Τμήμα καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του για τη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής σε σύνδεση με τη φιλολογική επιστήμη, καθώς διαθέτει αίθουσα υπολογιστών, πλήρως εξοπλισμένη όπου πραγματοποιούνται και τα μαθήματα εκμάθησης Η/Υ, τα οποία προσφέρονται υποστηρικτικά στους φοιτητές. Η αίθουσα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών περιλαμβάνει κεντρικό εξυπηρέτη (server) και 27 προσωπικούς υπολογιστές με συχνότητα λειτουργίας επεξεργαστή Intel-Core Ι3-320 (DualCore, 3.30GHz, 4MB, 1GBAMDRadeonHD 7470), σκληρό δίσκο χωρητικότητας 500 GB, DVD, κάρτα ήχου, οθόνη LED 19 και Λειτουργικό Windows 10 Pro (64 bit). Οι υπολογιστές αυτοί διαθέτουν λογισμικό εφαρμογών γραφείου, καθώς και πρόσβαση σε εκτυπωτές και σαρωτές. Η αίθουσα παρέχει πρόσβαση στο διαδίκτυο για τις ανάγκες των φοιτητών (χρήση δικτυακών βιβλιοθηκών και βάσεων δεδομένων, πρόσβαση σε σελίδες και «πύλες» ξένων πανεπιστημίων, ηλεκτρονικό
ταχυδρομείο, κ.ο.κ.).
Αμφιθέατρο «Νικόλαος Πολίτης» της Σ.Α.Ε.Π.Σ.
Η Σχολή διαθέτει αμφιθέατρο με πλήρη οπτικοακουστικό εξοπλισμό στο οποίο πραγματοποιούνται τα συνέδρια, τα σεμινάρια και οι κύκλοι διαλέξεων που διοργανώνουν τα Εργαστήρια του Τμήματος, προκειμένου να ενισχυθούν και τα λειτουργούντα μεταπτυχιακά προγράμματα, αλλά και για τη διεύρυνση της εξωστρέφειας του Τμήματος (όλες οι παραπάνω δραστηριότητες είναι ανοικτές για το ευρύ κοινό).
Για χρήση του Αμφιθεάτρου «Νικόλαος Πολίτης», μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Γραμματεία της Κοσμητείας της Σχολής:
Τηλ.: 27210 65101, E-mail: hum-dean@uop.gr
Βοηθητικό χώροι (οικίσκοι)
Με απόφαση της Κοσμητείας της Σ.Α.Ε.Π.Σ. (συνεδρίαση 9/28.01.2021) αποφασίστηκε η παραχώρηση στο Τμήμα Φιλολογίας τριών (3) οικίσκων (βάσει της κάτοψης των χώρων τους υπ’αριθμ. 3, 4, 7) των οποίων η χρήση προορίζεται κυρίως για γραφεία του διδακτικού προσωπικού αλλά και για αποθηκευτικούς χώρους για τις ανάγκες του Τμήματος