
Επιλογής
Επιλογής
Μ. ΔΡΟΣΙΝΟΥ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
3 | |
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
Γενικού υπόβαθρου και ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
|
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα | |
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
|
Το μάθημα είναι βασικό εισαγωγικό στις έννοιες της Παιδαγωγικής της Σχολικής Ένταξης σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίες. Ο γενικός σκοπός και οι αντικειμενικοί στόχοι του μαθήματος εστιάζονται στη μελέτη του προβλήματος της Ένταξης στην σχολική κοινότητα, αξιοποιώντας τη θεωρητική ερευνητική και πρακτική γνώση. ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ: Α. Σε επίπεδο γνώσεων, οι προπτυχιακοί φοιτητές θα μπορούν να: 1. Κατανοήσουν την έννοια της τυπικής και υποχρεωτικής ενταξιακής εκπαίδευσης. 2. Χρησιμοποιήσουν τις παιδαγωγικές αρχές της ομαδοσυνεργατικότητας και μαθητοκεντρικότητας. 3. Συνειδητοποιήσουν την συνέχεια στο γραμμικό συνεχές των διδακτικών παρεμβάσεων αξιοποιώντας τη θεωρητική και ερευνητική γνώση σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίες. 4. Κατανοήσουν τις αρχές του καθολικού σχεδιασμού και τις δυνατότητες προσβασιμότητας στην μαθησιακή διαδικασία. Β. Σε επίπεδο ικανοτήτων οι προπτυχιακοί φοιτητές θα μπορούν να: 5. Συμμετέχουν στην μεθοδολογία παρατήρησης και την μεθοδολογία παρέμβασης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ) στο σχολείο. 6. Διαχειριστούν ζητήματα παιδαγωγικής θεώρησης της ατομικότητας σύμφωνα με το [Α] του Σ-[Α]ΔΕΠΕΑΕ. Γ. Σε επίπεδο πρακτικών δεξιοτήτων, οι προπτυχιακοί φοιτητές θα μπορούν να: 7. Διαφοροποιούν κατάλληλα τεχνικές και τεχνολογίες δημιουργώντας παιδαγωγικές τρισδιάστατες γνωσιοκατασκευές (παπουτσόκουτα-ντοσιέ) με ανακυκλωμένα βιωματικά υλικά και μέσα που μεταμορφώνονται σε χρηστικά παιδαγωγικά και μαθησιακά υλικά. 8. Σχεδιάζουν και δομούν διδακτικά έργα με σεβασμό στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα και στο φυσικό περιβάλλον. 9. Συνεργάζονται σε κλίμα εποικοδομητικής αλληλεπίδρασης. 10. Εκτιμήσουν τις συνισταμένες ανάγκες της επαγγελματικής τους ανάπτυξης. |
|
Γενικές Ικανότητες | |
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης Άλλες… |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές | Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές, ταινίες. | ||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Προφορική εξέταση με - την υποστήριξη των ατομικών ασκήσεων [1] και -την γραπτή μικροομαδική εργασία πορτοφόλιο [2] εφαρμόζοντας τις παιδαγωγικές αρχές της ομαδοσυνεργατικότητας και της μαθητοκεντρικότητας.
|
Δροσινού Μ.[2020]. Εγχειρίδιο ειδικής αγωγής και αφηγήματα εκπαίδευσης, Πάτρα ΟPPORTUNA Δροσινού Μ.[2022]. Πορτοφόλιο ειδικής αγωγής και παρεμβάσεις στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ατομική μέθοδος μελέτης και κατανόηση κειμένων, Πάτρα ΟPPORTUNA ΥΠΕΠΘ-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. (2009). Δραστηριότητες Μαθησιακής Ετοιμότητας. Προφορικός Λόγος, Ψυχοκινητικότητα, Νοητικές Ικανότητες, Συναισθηματική Οργάνωση. Βιβλίο για τον εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων. Χρηστάκης, Κ. (2013). Η Εκπαίδευση των Παιδιών με Δυσκολίες: Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή. Τόμος Α', Β’. Αθήνα: Διάδραση. Χρηστάκης, Κ. (2022). Προβλήματα Συμπεριφοράς Παιδιών και Εφήβων. Αθήνα: Διάδραση, ISBN 978-960-646-018-0. |