Υποχρεωτικό
ΠΑΠΥΡΟΛΟΓΙΑ
Σ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗ
- ΓΕΝΙΚΑ
-
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ 3 Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης
γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων
ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
ΚΑΝΕΝΑ ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΟΧΙ - ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α
Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης
Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β
Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων
Το μάθημα είναι εισαγωγικό, αλλά βασικό και σχετικό με την μελέτη της εξέλιξης της ελληνικής γραφής από αρχαιότητα μέχρι και την Πρωτοβυζαντινή εποχή.
Οι φοιτητές θα γνωρίζουν:
Τους βασικούς όρους που αφορούν στην επιστήμη της Παπυρολογίας
Τη σχέση της και τη συνέργεια με άλλες συναφείς επιστήμες
Την συμβολή της στη φιλολογική επιστήμη
Τις φάσεις εξέλιξης της ελληνικής γραφής από τον 4ο αι. π. Χ. μέχρι τον 3ο αι. μ. Χ.
Να διαβάζουν (αποκρυπτογραφούν) ελληνικά κείμενα που γράφτηκαν σε παπύρους από την αρχαιότητα μέχρι τους πρώτους βυζαντινούς χρόνους.
Να αναγνωρίζουν τα είδη γραφής
Να μεταγράφουν ένα παπυρικό κείμενο
Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
Λήψη αποφάσεων
Αυτόνομη εργασία
Ομαδική εργασία
Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
……
Άλλες…
…….
Αυτόνομη και ομαδική εργασία
Ανάπτυξη δεξιοτήτων για αυτόνομη και ομαδική εργασία
Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
Άσκηση παρατηρητικότητας και κριτικής σκέψης.
Επικαιροποίηση της γνώσης και προσαρμογή σε νέες ερευνητικές μεθόδους και συνθήκες
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Όξυνση της παρατηρητικότητας και της κριτικής σκέψης
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Τίτλος ενότητας Βιβλιογραφία Σύνδεσμος παρουσίασης Ορισμός – Προέλευση και ιστορία του ονόματος – Παπυρολογία ως επιστήμη – Είδη κειμένων σε παπύρους – Ελληνική Παπυρολογία – Συγγενικές επιστήμες – Υλικά γραφής πριν τον Πάπυρο – Πάπυρος: φυτό , αναφορές σε συγγραφείς, χρήσεις – Παρασκευή χαρτιού από πάπυρο. E. Mioni, Εισαγωγή στην Ελληνική Παλαιογραφία, ΜΙΕΤ, Αθήνα, 1985.
Γ. Παπάζογλου, ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΒΙΒΛΙΟΛΟΓΙΑ. Εισαγωγή στην Ελληνική Παλαιογραφία και Κωδικολογία (έκδοση β΄), Κομοτηνή, 2009.
E. G. Turner, Ελληνικοί Πάπυροι, ΜΙΕΤ, Αθήνα, 2000.
Β. Μανδηλαρά, Πάπυροι και Παπυρολογία, Αθήνα, 2009.
H. Blanck, Το βιβλίο στην αρχαιότητα, ΠΑΠΑΔΗΜΑ, Αθήνα, 1994
Ποιότητες χαρτιού – Ορολογία – Εικονογράφηση παπύρων – Κύλινδρος και μειονεκτήματα αυτού – Στάδια πριν την έκδοση ενός κειμένου – Εκδτικά σύμβολα Leiden Β. Μανδηλαρά, Πάπυροι και Παπυρολογία, Αθήνα, 2009.
Γ. Παπάζογλου, ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΒΙΒΛΙΟΛΟΓΙΑ. Εισαγωγή στην Ελληνική Παλαιογραφία και Κωδικολογία (έκδοση β΄), Κομοτηνή, 2009.
H. Blanck, Το βιβλίο στην αρχαιότητα, ΠΑΠΑΔΗΜΑ, Αθήνα, 1994
Εξάσκηση στα εκδοτικά σύμβολα Β. Μανδηλαρά, Πάπυροι και Παπυρολογία, Αθήνα, 2009. Ανακαλύψεις παπύρων εκτός Αιγύπτου E. G. Turner, Ελληνικοί Πάπυροι, ΜΙΕΤ, Αθήνα, 2000. Ανακαλύψεις παπύρων στην Αίγυπτο E. G. Turner, Ελληνικοί Πάπυροι, ΜΙΕΤ, Αθήνα, 2000.
Κεφαλαιογράμματη Επιγραφική γραφή 4ος π. Χ. αι.: Χαρακτηριστικά, μεταγραφή κειμένων E. Mioni, Εισαγωγή στην Ελληνική Παλαιογραφία, ΜΙΕΤ, Αθήνα, 1985.
Γ. Παπάζογλου, ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΒΙΒΛΙΟΛΟΓΙΑ. Εισαγωγή στην Ελληνική Παλαιογραφία και Κωδικολογία (έκδοση β΄), Κομοτηνή, 2009.
Β. Μανδηλαρά, Πάπυροι και Παπυρολογία, Αθήνα, 2009.
Κείμενα σε Κεφαλαιογράμματη γραφή 3ος -1ος π. Χ. αι. Κείμενα Β. Μανδηλαρά, Πάπυροι και Παπυρολογία, Αθήνα, 2009.
E. Mioni, Εισαγωγή στην Ελληνική Παλαιογραφία, ΜΙΕΤ, Αθήνα, 1985.
Γ. Παπάζογλου, ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΒΙΒΛΙΟΛΟΓΙΑ. Εισαγωγή στην Ελληνική Παλαιογραφία και Κωδικολογία (έκδοση β΄), Κομοτηνή, 2009.
Μη τυποποιημένη στρογγυλόσχημη κεφαλαιογράμματη: Χαρακτηριστικά και μεταγραφή κειμένων Β. Μανδηλαρά, Πάπυροι και Παπυρολογία, Αθήνα, 2009.
E. Mioni, Εισαγωγή στην Ελληνική Παλαιογραφία, ΜΙΕΤ, Αθήνα, 1985.
Γ. Παπάζογλου, ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΒΙΒΛΙΟΛΟΓΙΑ. Εισαγωγή στην Ελληνική Παλαιογραφία και Κωδικολογία (έκδοση β΄), Κομοτηνή, 2009.
Βακχυλίδειος κεφαλαιογράμματη γραφή: Χαρακτηριστικά και μεταγραφή κειμένων. Β. Μανδηλαρά, Πάπυροι και Παπυρολογία, Αθήνα, 2009.
E. Mioni, Εισαγωγή στην Ελληνική Παλαιογραφία, ΜΙΕΤ, Αθήνα, 1985.
Γ. Παπάζογλου, ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΒΙΒΛΙΟΛΟΓΙΑ. Εισαγωγή στην Ελληνική Παλαιογραφία και Κωδικολογία (έκδοση β΄), Κομοτηνή, 2009.
Ρωμαϊκή στρογγυλόσχημη γραφή: Χαρακτηριστικά και μεταγραφή κειμένων. Β. Μανδηλαρά, Πάπυροι και Παπυρολογία, Αθήνα, 2009.
E. Mioni, Εισαγωγή στην Ελληνική Παλαιογραφία, ΜΙΕΤ, Αθήνα, 1985.
Γ. Παπάζογλου, ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΒΙΒΛΙΟΛΟΓΙΑ. Εισαγωγή στην Ελληνική Παλαιογραφία και Κωδικολογία (έκδοση β΄), Κομοτηνή, 2009.
Συμβολή της Παπυρολογίας στην κλασική φιλολογία Β. Μανδηλαρά, Πάπυροι και Παπυρολογία, Αθήνα, 2009. Κάτοχοι παπύρων στην αρχαιότητα και διάθεση του βιβλίου E. G. Turner, Ελληνικοί Πάπυροι, ΜΙΕΤ, Αθήνα, 2000.
H. Blanck, Το βιβλίο στην αρχαιότητα, ΠΑΠΑΔΗΜΑ, Αθήνα, 1994
Κείμενα από παπύρους 3ου αι. μ. Χ. Β. Μανδηλαρά, Πάπυροι και Παπυρολογία, Αθήνα, 2009 Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή: Πρόταση 1 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ Πρόταση 2 ΤΕΛΙΚΗ ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Πρόταση 3 ….. Πρόταση 4 … Άλλο … - ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές POWER POINT
E-CLASS
E-MAIL
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.
Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
13 Χ 2 = 26 ώρες
13 Χ 1 = 13 ώρες
39 ώρες
ΕΚΠΟΝΗΣΗ 12 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΝ
ΕΡΓΑΣΙΩΝ
13 Χ 2 = 26 ώρες ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΠΡΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 57 ώρες ΤΕΛΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ 3 ώρες ΣΥΝΛΟΛΟ 125 ώρες ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.
Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η Ελληνική.
Στους φοιτητές δίδονται ερωτήσεις (γνώσης και κρίσης) σύντομης απάντησης και τρία κείμενα για μεταγραφή.
Οι φοιτητές αξιολογούνται 95% από την επίδοσή τους στη γραπτή δοκιμασία και 5% από τις εβδομαδιαίες εργασίες που παραδίδουν.
Οι φοιτητές γνωρίζουν από την αρχή του εξαμήνου την εξεταστέα ύλη, τα διδακτικά συγγράμματα και τη σχετική βιβλιογραφία. Επίσης, ενημερώνονται από το πρώτο μάθημα για τον τρόπο εξέτασής τους.
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
E. Mioni, Εισαγωγή στην Ελληνική Παλαιογραφία, ΜΙΕΤ, Αθήνα, 1985.
Γ. Παπάζογλου, ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΒΙΒΛΙΟΛΟΓΙΑ. Εισαγωγή στην Ελληνική Παλαιογραφία και Κωδικολογία (έκδοση β΄), Κομοτηνή, 2009.
E. G. Turner, Ελληνικοί Πάπυροι, ΜΙΕΤ, Αθήνα, 2000.
Β. Μανδηλαρά, Πάπυροι και Παπυρολογία, Αθήνα, 2009.
H. Blanck, Το βιβλίο στην αρχαιότητα, ΠΑΠΑΔΗΜΑ, Αθήνα, 1994