ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

Κωδικός μαθήματος
13E59_11_2
Μονάδες ECTS
3
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ε
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

Σ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗ

Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διάφορες μορφές διδασκαλίας, κυρίως άσκηση στον εργασιακό χώρο 3
   
   
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).  

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

Ειδίκευσης γενικών γνώσεων και ανάπτυξης διδακτικών δεξιοτήτων. Μάθημα επιλογής.

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

ΟΧΙ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΟΧΙ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης

Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β

Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

 

Η Πρακτική άσκηση των φοιτητών / φοιτητριών του Τμήματος Φιλολογίας, έχει ως στόχο να επιτευχθεί η διασύνδεσή τους με την αγορά εργασίας. στο πλαίσιο του διαχειριστικού προγράμματος ΕΣΠΑ 2021-2027, με κωδικό αριθμό: ΟΠΣ (MIS) 600 4529 και τίτλο: “Πρακτική Άσκηση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Πελοποννήσου». Ο θεσμός της Πρακτικής Άσκησης συνδυάζει τη μαθητεία με την εμπειρική γνώση, τις επιστημονικές με τις κοινωνικές δεξιότητες. Προσφέρει το πολύτιμο αγαθό της άσκησης δίνοντας τη δυνατότητα στους φοιτητές μας να προγευτούν τη δημιουργική χαρά της εργασίας που χαρίζει στον άνθρωπο όχι μόνο υλικές απολαβές αλλά και ψυχική ισορροπία.

Η διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης είναι 3 μήνες. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές απασχολούνται συνολικά 78 ώρες στο φορέα απασχόλησης. Η επιλογή των φοιτητών ανά φορέα γίνεται με κριτήριο επιλογής αλγόριθμο βαθμολογίας, προσωπικές επιλογές φοιτητών και δεξιότητες.

Οι φοιτητές θα αποκτήσουν βασικές δεξιότητες για επαγγελματική τους σταδιοδρομία.

Πιο συγκεκριμένα:

Θα αποκτήσουν εξοικείωση με το αντικείμενο διαχείρισης των γραπτών και άλλων πηγών της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Θα γνωρίσουν τις βασικές διδακτικές αρχές για τη διαμόρφωση σχεδίων/σεναρίων μαθήματος και θα αποκτήσουν εμπειρία διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: της αρχαίας ελληνικής και νεοελληνικής γραμματείας και γλώσσας, της ιστορίας.

Θα έχουν εξοικείωση με θέματα γραφειοκρατικής διαχείρισης της σχολικής τάξης ή βιβλιοθήκης.

Θα καταρτιστούν στις επαγγελματικές μεθόδους βιβλιοθηκονομίας και τις διαδικασίες παραγωγής ψηφιακών δεδομένων και βιβλιογραφικής αρχειοθέτησης

Θα αποκτήσουν δεξιότητες σχετικά με τις φάσεις παραλαβής και αρχειοθέτησης βιβλίων, τη συλλογή και επεξεργασία πληροφορίας γύρω από το περιεχόμενο και το συγγραφέα, την επικοινωνία με το κοινό και την εξυπηρέτηση του ανάλογα με την ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο και άλλα χαρακτηριστικά του.

Θα έχουν εξασκηθεί στη γλωσσική επιμέλεια και διόρθωση (ως επάγγελμα) και ειδικότερα θα γνωρίσουν: τις πρακτικές επιμέλειας και διόρθωσης κειμένων και το πλαίσιο που ισχύει για τους επαγγελματίες επιμελητές κειμένων.

Θα ξέρουν να σχεδιάζουν και να παράγουν εκπαιδευτικό υλικό περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

 

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

……

Άλλες…

…….

 

Μαθητεία

Αυτόνομη εργασία των φοιτητών

Εξατομικευμένη συμβουλευτική στήριξη

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Εργασία σε επιχειρηματικό περιβάλλον

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Τίτλος ενότητας Βιβλιογραφία Σύνδεσμος παρουσίασης
     
     
 

 

 

 
 

 

 

 
 

 

 

 

 

     
 

 

 

 
     
     
     
 

 

 

 
 

 

 

 

 

     
Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή:  
Πρόταση 1 ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΠΟ ΦΟΡΕΑ .
Πρόταση 2 ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Πρόταση 3 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.  
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές  

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
  (13 εβδομάδες x 2 (τρίωρα)= 78 ώρες)
   
   

ΣΥΝΟΛΟ μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

78 ώρες

 

 

 
   
   
   

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γλώσσα αξιολόγησης, τα ελληνικά.

Αξιολόγηση της επίδοσης:

με (i) ερωτηματολόγια αξιολόγησης από τον «εργοδότη» και τον/την «ασκούμενο/ασκούμενη»,

(ii) γραπτή παρουσίαση της εμπειρίας του/της «ασκούμενου/ασκούμενης» και κατάθεση ημερολογίου

(iii) συνολική αναφορά αξιολόγησης του/της «ασκούμενου/ασκούμενης», με βάση τα προηγούμενα, από τον επιστημονικό υπεύθυνο της πρακτικής άσκησης.

 

Για την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος απαιτείται τελικός βαθμός ίσος ή μεγαλύτερος του 5.

 

 

 

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: