ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΣ

Κωδικός μαθήματος
13K40_11
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ζ
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

Α. ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ

Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
  3
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).  

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

Κορμού

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

 
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης

Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β

Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

 

Η διδασκαλία του μαθήματος ανήκει στο βασικό πλαίσιο με το οποίο επιδιώκεται να εξοπλιστεί ο φοιτητής με τις απαραίτητες γνώσεις σχετικά με την Επική Ποίηση που αποτελεί την απαρχή της δυτικής λογοτεχνίας. Ειδικότερα, το παρόν μάθημα έχει διττό στόχο, αφενός να εξοικειωθούν οι σπουδαστές με βασικές πτυχές της ομηρικής ποίησης και αφετέρου να μελετηθεί εις βάθος η ιλιαδική ραψωδία Ω. Ιδιαίτερη έμφαση προσδίδεται σε θέματα ερμηνευτικά και νοηματικά, καθώς επίσης γίνεται ευρεία αναφορά σε ζητήματα γλωσσικά, υφολογικά και θεματολογικά. 

 

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

……

Άλλες…

…….

 

Αυτόνομη εργασία

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Τίτλος ενότητας Βιβλιογραφία Σύνδεσμος παρουσίασης
Εισαγωγή στον Όμηρο

Kirk, G. S., The Iliad: A Commentary, ελλ. μετ. University Studio Press, Θεσσαλονίκη 2003

Powell, B. B., Morris, I., A New Companion to Homer, ελλ. μετ. εκδ. Παπαδήμα, Αθήνα 2003

Edwards, M. W., Homer, Poet of the Iliad, London 1987, ελλ. μετ. Αθήνα 2001

 

Το Βάρος της Γνώμης, Ανδρέας Γ. Μαρκαντωνάτος

Ομηρικές μελέτες, Χ. Τσαγγάλης

Όμηρος. Ο ποιητής της Ιλιάδος, Edwards Mark W.

A NEW COMPANION TO HOMER, BARRY B. POWELL, IAN MORRIS

Ομήρου Ιλιάδα, τόμος Α΄, 2η έκδοση, Kirk G.S., Hainsworth Bryan, Επιμ. Ιακώβ Δανιήλ, Ρεγκάκος Αντώνης, Μτφ. Τσιριγκάκης Ηλίας, Φιλίππου Φιλιώ, Καίσαρ Μαρία

 

https://eclass.uop.gr/courses/LITD375/
Ω Ραψωδία ανάλυση Η αυτή Ο αυτός
Ω Ραψωδία ανάλυση Η αυτή Ο αυτός
Ω Ραψωδία ανάλυση Η αυτή Ο αυτός
Ω Ραψωδία ανάλυση Η αυτή Ο αυτός
Ω Ραψωδία ανάλυση Η αυτή Ο αυτός
Ω Ραψωδία ανάλυση Η αυτή Ο αυτός
Ω Ραψωδία Η αυτή Ο αυτός
Ω Ραψωδία ανάλυση Η αυτή Ο αυτός
Ω Ραψωδία ανάλυση Η αυτή Ο αυτός
Ω Ραψωδία ανάλυση Η αυτή Ο αυτός
Ω Ραψωδία ανάλυση Η αυτή Ο αυτός
Ω Ραψωδία ανάλυση Η αυτή Ο αυτός
Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή:  
Πρόταση 1 Εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου
Πρόταση 2 Κατ’ οίκον εργασία στο τέλος του εξαμήνου
Πρόταση 3 Προφορική παρουσίαση εργασίας κάθε φορά που ολοκληρώνεται μια εργασία
Πρόταση 4 ………………………….
Άλλο ………………………….
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. Διά ζώσης
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Χρήση σύγχρονης τεχνολογίας ως εποπτικού μέσου διδασκαλίας

Υποστήριξη μαθησιακής διδασκαλίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eClass

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Αναλυτική-συνθετική μέθοδος διδασκαλίας με παράλληλη υποβολή εξαμηνιαίων εργασιών σε διάφορα ζητήματα της διδακτέας ύλης με χρήση σχετικής βιβλιογραφίας 39 ώρες διδασκαλίας, μία εργασία ανά φοιτητή εκτιμώμενου χρόνου 20 ωρών
Αυτοτελής μελέτη 83
ΕΞΕΤΆΣΕΙΣ 3
   
Σύνολο Μαθήματος 125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Υποβολή γραπτής εργασίας (20%)

3ωρη γραπτή εξέταση (80%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις:

μετάφραση πρωτότυπου κειμένου που δίδεται καθ’ υπαγόρευσιν

τύπου ανάπτυξης θέματος από τη θεωρία του μαθήματος

λύσεις ασκήσεων γραμματικής και μετρικής ανάλυσης του κειμένου

κριτικής διερεύνησης χωρίου αρχαίου κειμένου

βιβλιογραφικής ενημέρωσης

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Kirk, G. S., The Iliad: A Commentary, ελλ. μετ. University Studio Press, Θεσσαλονίκη 2003

Powell, B. B., Morris, I., A New Companion to Homer, ελλ. μετ. εκδ. Παπαδήμα, Αθήνα 2003

Edwards, M. W., Homer, Poet of the Iliad, London 1987, ελλ. μετ. Αθήνα 2001

Page, D. L., History and the Homeric Iliad, Berkeley 1959, ελλ. μετ. Κ. Πανηγύρη, Αθήνα 19883

Schadewaldt, W., Vom Homers Welt und Werk, Stuttgard 19654, ελλ. μετ. Μ. Φ. Κακριδή, Αθήνα 1980

Kullmann, W., Die Quellen der Ilias (Troischen Sagenkreis), Wiesbaden 1960